Gyakran Ismételt Kérdések

Gyakorlati okatatás - Szekszárd 2023.02.28

Unod már, hogy szerelőként folyton  garanciális javításokkal megy el az időd? Válts egy megbízható márkára, legyél a partnerünk!

A szekszárdi okatás tematikája: rádiórendszer, karos kapunyitók, tolókapu motorok. 

További oktatási időpontok hamarosan!

Helyszínek: Hatvan és Budapest (ipari rendszerek, gyorsfóliakapuk, tengelyvégi meghajtások)

Jelentkezz oktatásainkra bármely elérhetőségünkön: +36 30 303 6132, info@sommerbolt.hu

 

 

Miért épp SOMMER?

A SOMMER márka minden termékére büszkék vagyunk, hiszen elérhető áron a legmagasabb minőségi színvonalat képviselik - ezáltal a komfortot, biztonságot növelik felhasználóik számára. Fontos, hogy tisztában legyünk ezekkel a minőségi szolgáltatásokkal, és ez alapján válasszunk márkát, meghajtást. A következőkben pár mondatban kiemelném az átlagos meghajtásokkal szembeni előnyeinket:

  • 24V-os motorok, toroid trafó: a 24V egyenáramú motorok strapabíróbbak, halkabbak, nagyobb nyitás számot tesznek lehetővé. Indulásnál és megállásnál képesek gyorsítani és lassítani, nem rángatják a kapuszerkezetet, finoman zárnak, csattanás nélkül. A toroid trafó takarékos és rendkívül hosszú az élettartama is. 
  • Végállás kapcsoló: sok általános hajtóműnek nincs, vagy csak 1 végállás kapcsolója van. Itt a végállás lényegében egy akadály, nekicsapja a kaput a pillérnek, erőlködik még kicsit, majd a vezérlés leállítja a motort. Egy szárnyas kapunyitó esetén szeles időben a kapu szárnyat ellentarthatja a szél - a kaput tovább tart becsukni a motornak. Ha másodperceket számol a vezérlés, a ciklus végeztével a kapu nyitva is maradhat. A SOMMER amellett, hogy minden meghajtását nyitás- és zárás oldali végállás kapcsolósra tervezte, még magasabbra tette a lécet azzal, hogy a ez nem mechanikus, hanem mágneses - reed-szenzoros kivitelű. Gondoljunk egy tolókapu motor mechanikus-rugós végállás kapcsolójára, rengeteg probléma van velük. A SOMMER végállás kapcsolói rendkívül precízen beállíthatók, szárnyas kapu nyitók esetén sokszor ütköző sem szükséges, hiszen a két szárny egymást feszíti.
  • Rádiós jelátvitel 868,8Mhz, 128bit kódolás: általánosságban 433 Mhz-en közölnek a távkapcsolók, ami egy igen telített frekvencia tartomány. Kisebb hatótávolság jellemzi őket, gyakori a jelvesztés és sokszor találkozhatunk nem ugrókódos technikával, ami egy egyszerű kódgenerátorral is lopható, így a saját garázson és kapun keresztül lophatóvá válnak értékeink. A Sommer az előzőekkel ellentétben 868,8 és 868,95 Mhz-es frekvenciát használ, mely nagyobb hatótávolságot biztosít még antenna nélkül is, és megbízható kapcsolatot teremt a jeladó és hajtómű között. A SOMMER ezen felül 128 bites ugrókódos technikát alkalmaz (SOMloq2) egy igen komoly algoritmussal a háttérben, melynek eredményképp a kód rendkívül biztonságos, lophatatlan. Ezért szoktuk előszeretettel alkalmazni akár riasztók ki- és bekapcsolására is. A távirányítókon minden gomb saját kóddal rendelkezik és csak egyetlen-egyszer használja azt a kódot.
  • Kézi összeszerelés: általánosságban robotok rakják össze a hajtóműveket. A SOMMER-nél a robotok mellett sok olyan munkaállomás van, ahol csak az emberi tényezőkkel lehet biztosítani a magas színvonalat. A gyártás során sokkal több a kontroll és csomagolás előtt minden hajtóművet tesztelünk, ezzel is a magas minőség fenntartása a cél.
  • Garázskapu meghajtásoknál mozgó motor: a legtöbb hajtóműnél szíjra vagy láncra szerelt heveder húzza és tolja a garázskaput. A láncot mozgató motor hátul, a vezérlés mellett kap helyet. A SOMMER-nél a motor mozog a sínen, így precízebb erőhatárolást és probléma esetén sokkal jobb reakcióidőt tesz lehetővé, hiszen a motorkocsi közvetlen a kapuba kapaszkodik (nincs a lánc vagy szíj nyúlásából fakadó tehetetlenség). Ezen felül a mozgó alkatrészek száma kevesebb, a kifeszített láncon mozog a motorkocsi. Nem igényel kenést és krabantartást sem, hiszen a lánc nem tud megnyúlni.
  • Tolókapu motorok nyitási távolsága: sokszor futunk bele olyan tolókapu meghajtásokba, ahol a nyitás távolsága maximum 4m. Egy átlagos úszókapu esetén 3,2m hasznos nyílásnál a túlnyúlással együtt már min. 4,5 métert kellene tolnia, így a 4m-es megjelölések úszókapuk esetén használhatatlanok. Ez legtöbbször a 220V-os motoroknál fordul elő, hiszen ezen motorok erejét egy nagy méretű kondenzátor adja. Az első méteren ezek még akár 1000kg-ot is megmozgatnak, de ahogy sül ki a kondenzátor a 4. méteren már nincs ereje, nem tudja becsukni a kaput. A SOMMER legkisebb tolókapu mozgató motorja is képes 8m-es kapuszárnyat mozgatni a 24V-os rendszernek köszönhetően.
  • Alkatrészellátás, szervizelés: Magyarországon egyedülálló módon a SOMMER-nél robbantott ábráról minden alkatrész után rendelhető. A márkaképviseletek azonnal kiszolgálják a vevőket, raktárkészlet hiány estén napokon belül biztosítjuk az alkatrészt. A német Sommer anyavállalat még azt is vállalja, hogy a termék utolsó forgalmazásának időpontja után még 10 évvel biztosítja annak alkatrész ellátását. 

Fentiek csak a jéghegy csúcsa. Rengeteg apró innovatív részlet szolgálja a felhasználók komfortját, biztonság érzetét. A fejlesztések folyamatosak, a német mérnökök precizitása és elhivatottsága a garancia, hogy a SOMMER márkanévvel Ön a legjobbat kapja.

SOMMER - Made in Germany

 

Szeretnék mindent egy távkapcsolóról működtetni, megoldható?

Igen, bármilyen márkájú hajtóművet és egységet tudunk biztonságos jelátvitellel és nagy hatótávolsággal működtetni saját SOMMER-es távkapcsolónkról. Ez esetben egy relés vevő modult illesztünk az aktuális eszközhöz, mely képes kezelni a SOMMER rádiófrekvenciáját és ugrókódos algoritmusát, ezáltal impulzust tud adni az idegen márkájú egységnek. így minden egység a SOMMER-es távirányítónkról működtethető. A régi távkapcsolók vagy egyéb jeladók ez mellett párhuzamosan működhetnek, de érdemes felülvizsgálni azok hatótávolságát, jelbiztosságát (leárnyékolhatóságát) és főként biztonságát, kódlophatóság szempontjából.

 

Milyen elektromos eszközöket tudok vezérelni távirányítóval?

Bármit, ami elektromos - legyen az egyen- vagy váltóáramú, feszültségtől függetlenül: pl. kerti világítás, elektromos redőny, vagy árnyékoló, központi porszívó, riasztó berendezés, öntöző rendszer stb. Gyakorlatban a legkedveltebb konfigurációm egy átlagos 4 csatornás távirányítóra, mely az autóban van elhelyezve: 1-nagykapu, 2-garázs, 3-külső világítás, 4-riasztó. Ha kulcstartón lóg a távirányító, és nem autóból használom, akkor az 1-es gombom a nagykapu személyi bejáró funkciója lenne, vagy a kiskapu elektromos zárját nyitnám vele - minden attól függ, hogy a felhasználónak mik az igényei, mi a napi rutin, amihez hangolni kell az egyes egységeket, hogy igazán komfortosan használhatók legyenek. Az ilyen jellegű programozásoknál hosszasan beszélgetünk ügyfeleinkkel, hogy lássuk szokásaikat. Természetesen ezek a konfigurációk később megváltoztathatók, szabadon variálhatók.

 

Ha megvásároltam egy hajtóművet, beépítik?

Igen, teljes körű szolgáltatást nyújtunk, mely keretén belül biztosítani tudjuk a hajtómű szereléséhez szükséges egyedi segédszerkezeteket, vagy átalakításokat is (pl. meglévő kétszárnyú kapunál eltávolítjuk a zárszerkezetet, leszúrókat, reteszelőket). Ha nincs megfelelően előkészítve, akkor a villanyszerelési munkálatokat is kivitelezzük. Minderre személyes felmérést követően egyedi árkalkuláció születik.

 

Kötelező villogó lámpát felszerelni a kapunyitóhoz?

Csak akkor kötelező, ha kifelé (közterületre) nyíló kapunk van. 

Villogót leginkább azért szoktak felszerelni, mert iskolák és óvodák közelében hasznos lehet a járdán közelkedők figyelmeztetése, vagy a gomb megnyomásakor messziről vizuális visszajelzést ad a felhasználónak, hogy a hajtómű vette a jelet és nyílik. 

Ez utóbbit nekünk sokszor megoldja a távirányító (Somloq2 rendszer esetén), hiszen rezgéssel és fénnyel is jelzi, ha a hajtómű vette a jelet.